08.09.2008

Cerbul de Aur




Cine nu-si aduce aminte de acest mare festival al muzicii? Eu una tin minte cum ma uitam cand eram mai micuta in fiecare an la acest festival. Ba mai mult, il asteptam foarte multa vreme sa inceapa. Era printre putinele emisiuni care imi placeau si care, de altfel se si difuza,pe TVR1 pe langa "TeleEnciclopedia", "Festivalul Mamaia" de asemenea. Chiar si cu trecerea anilor (aniverseaza anul acesta 40 de ani ), tot mi se mai pare ceva superb. Intr-un fel se poate spune ca este un liant intre mine, cea de acum si eu in copilarie ( perioada cea mai frumoasa a vietii mele de pana acum ). Chiar in aceste momente ascult un ansamblu de muzica folclorica, muzica specifica poporului nostru, care ii place foarte mult tatalui meu si vad ca si mie incepe sa-mi placa, mai ales ca reascult cantece vechi ( remarc pana si eu un pic de nostalgie in suflet )
Cum spuneam, acest mare festival sarbatoreste anul acesta 40 de ani de la debut, aproape jumatate de secol. Mi se pare ceva grandios si mai ales un festival care reuneste mai multe trupe si ansambluri folclorice din tara si strainatate, care da astfel o sansa unica pentru multi dintre noi de a vedea pe scena, live si gratis:P nume mare ale muzicii.
Festivalul Internaţional „Cerbul de Aur” este un eveniment devenit tradiţie ce are loc an de an în Piaţa Sfatului din Braşov, care se organizează în lunile august-septembrie la Braşov. Desfaşurat pentru prima dată în 1968, festivalul a impus de-a lungul timpului vedete care s-au bucurat de mare succes în ţară şi în străinătate. „Cerbul de Aur” este un spectacol-concurs de interpretare ce urmareste promovarea talentelor din Romania şi de peste hotare. Printre artiştii străini ce s-au aflat pe scena festivalului se numară: Diana Ross, Sheryl Crow, Waldo, Tom Jones, Vaya con Dios, Coolio, Kenny Rogers, Ricky Martin, Kelly Familly, Simple Minds etc.


http://ro.wikipedia.org/wiki/Cerbul_de_Aur
http://www.cotidianul.ro/cerbul_de_aur_a_fost_inventat_de_octavian_paler-57002.html
http://www.gardianul.ro/2008/03/03/media_cultura-c20/la_40_de_ani_cerbul_de_aur_a_fost_aniversat_de_vedete_din_toata_lumea-s110076.html

Cerbul de aur in 1968
">

Si desigur, nu putea lipsi Margareta Paslaru. Merita sa ascultati;)
">

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu